informar es conversar
Watch CBS News Videos OnlineThe Daily Beast founders Barry Diller and Tina Brown tell Katie Couric the differences between their site and The Huffington Post. The Daily Beast ha estado robando cada vez más audiencia no sólo a los sitios web de diarios gringos, sino a sitios web que rápidamente se convirtieron en un "clásico", como The Huffington Post.Aunque de una manera superficial podemos describir a TDB como un agregador de noticias, la verdad es que es mucho más: es rápido, es preciso, es arriesgado y no solo selecciona y recomienda lo mejor, también critica abiertamente lo peor que se encuentra en la red.De hecho, del total de contenidos que ofrece cada día un tercio son propios, y el resto agregación, pero, señala Tina Brown -cabeza del proyecto y ex editora de Vanity Fair y The New Yorker, ellos son un filtro que jerarquiza y ordena información.Además, su diseño es freso, muy visual y con un tono absolutamente irreverente.
The Daily Beast is the omnivorous friend who hears about the best stuff and forwards it to you with a twist. It allows you to lead the conversation, rather than simply follow it.
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“Legacy media is risk averse, and career print journalists tend to be perfectionists motivated by fear of failure. We have to embrace the Silicon Valley notion that failure is a badge of courage. We’ve got to stop fearing change and failure and start pushing the envelope with innovations. If we fail, fail fast and then move on. and then label it an “intelligent failure.” But we have to embrace change and modify our entire corporate-industry behavior. We’ve got to stop over planning and over analyzing and turn our battleship into a speedboat”.
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